poniedziałek, 17 czerwca 2013

Pachnące truskawkami...

 Miało być głównie o czytaniu,ale ponieważ sezon na truskawki rozpoczyna się na dobre, to chciałabym  podzielić się  prostym przepisem na drożdżówkę z truskawkami (ew. innymi dodatkami).
Oto on:


Drożdżówka z truskawkami i jabłkami
(Składniki na formę 25cm x 35cm)

*ok. 2 szkl. mąki pszennej
* 1/4 szkl. cukru+ew.cukier "waniliowy"
* 1/3 kostki świeżych drożdży (takiej 100g)
50 g roztopionego masła (1/4 kostki)
* 2/3 szkl. letniego mleka
* 1 całe jajko + 1 żółtko(jak miałam małe jajka,to dawałam dwa całe)
* szczypta soli
*truskawki i jabłka (lub inne owoce)
     Drożdże rozetrzeć z łyżeczką cukru i odrobiną ciepłego mleka.Odstawić do wyrośnięcia.
 Ciasto można zagnieść ręcznie, w maszynie do chleba lub przy pomocy robota kuchennego.
     Ja moją drożdżówkę wyrabiam przy pomocy robota kuchennego.
Najpierw mikserem ubijam jajka z cukrem i solą ,a później dodaję do nich mąkę,letnie mleko i wyrośnięte drożdże.Wszystkie składniki wyrabiam do momentu,gdy ciasto zacznie  łatwo “odchodzić”od naczynia.Na koniec dodaję roztopione masło i odstawiam do wyrośnięcia.Gdy ciasto podwoi objętość, wykładam je do nasmarowanej masłem foremki(ja wykładam formę papierem do pieczenia i smaruję ten papier-jak kroję drożdżówkę,to nie niszczę foremki :-) ) i pozostawiam jeszcze na trochę (ok.20minut)  do podrośnięcia.Po tym czasie wykładam  owoce i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180'C. Piekę ok. 30 minut, a po tym czasie wyłączam piekarnik, ale ciasto pozostawiam jeszcze w środku przez jakieś 5 minut.Po wystygnięciu  posypuję cukrem pudrem.

Kruszonka
  Do zrobienia kruszonki potrzebujemy cukier, mąkę i masło w jednakowej proporcji.
 Ja swoją kruszonkę robię “na oko”-mieszam cukier z mąką i dodaję trochę startego na drobnej tarce masła.Całość powinna mieć konsystencję piasku,ale dodając trochę więcej masła może otrzymać kruszonkę do "skubania" :-) -podobną do tej,którą ja miałam tym razem.



Polecam,bo przepis jest prosty,a ciasto pyszne .
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz